پریدن از روی نوار فرمان ها
پیوند به محتوای اصلی



برگزاری شصت و هفتمین جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان گیلان

تاریخ انتشار: 1398/09/11

شصت و هفتمین جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان گیلان با هدف ارتقاء ایمنی تردد و کاهش تصادفات جاده ای به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان برگزار شد.

علی اوسط اکبری مقدم، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در این جلسه طی سخنانی آموزش  موضوعات مرتبط با قوانین و مقررات و نحوه تردد ایمن در جاده ها را عاملی موثر در کاهش تصادفات رانندگی دانست و  توجه جدی به امر آموزش در سطح اقشار کم سن و سال جامعه نظیر دانش آموزان مقطع ابتدایی را موثرترین راهکار جهت نهادینه کردن فرهنگ ایمنی دانست.

وی در ادامه ضمن تاکید بر لزوم بررسی کارشناسی علل و عوامل موثر بر وقوع تصادفات جاده ای، خاطر نشان نمود: متاسفانه بعد از وقوع هر تصادف، پیکان انتقادات به سوی راهداری و سپس به سمت پلیس راه معطوف شده و مقوله توجه کاربران به قوانین و مقررات راهنمایی مغفول می ماند که این امر می بایست به طور جدی پیگیری و توسط همه ارگان های دخیل در آموزش، مورد توجه قرار گیرد.  معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در بخش دیگری از سخنان خود خواستار رسیدگی ویژه ، به مشکلات ترافیکی موجود در محورهای رشت- امامزاده هاشم و کیاشهر- آستانه از سوی دستگاههای ذیربط شد.

در این نشست محمدرضا نازک کار، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان و دبیر کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان گیلان نیز طی سخنانی گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان در راستای تحقق سیاستهای کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان گیلان ضمن تشکیل کمیته کارشناسی ایمنی حمل و نقل استان ، اقدام به انعقاد تفاهم نامه هایی با پلیس راه  و دانشگاه گیلان برای دریافت جزییات آماری تصادفات و تجزیه و تحلیل آنها نموده است.

وی سپس ضمن انتقاد از افزایش بی رویه نصب سرعت گیرهای غیر ضروری در محورهای مواصلاتی در محدوده ورودی شهرها که موجب وارد آمدن خسارت به وسائط نقلیه بویژه ناوگان باری و آسیب به رویه راهها شده، خواستار بررسی مجدد سرعت گیرهای موجود و تصمیم گیری در خصوص برچیدن یا اصلاح آنها از سوی کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان گیلان شدند.     

 در این نشست مهدی مخبر، نماینده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در دبیرخانه مرکزی کمیسیون مدیریت ایمنی حمل و نقل کشور گفت:استان گیلان با دارا بودن سهم 28.8% در فوت عابرین پیاده و سهم 29 درصدی در فوت موتورسوار رتبه سوم کشوری را در هر دو بخش به خود اختصاص داده است که این وضعیت لزوم توجه جدیتر مسئولین  و ارگانهای ذیربط به امر ارتقاء ایمنی تردد عابرین پیاده و موتورسواران در استان بویژه در زمینه فرهنگ سازی و آموزشهای مستمر را نمایان می سازد.   

وی با اظهار امیدواری از روند نزولی تلفات رانندگی در استان گیلان افزود: کاهش 12.7درصدی فوتیهای تصادفات رانندگی استان در 7 ماهه ابتدای سالجاری، علی رغم افزایش 1.7درصدی تردد در راههای استان و کسب رتبه چهارم کشوری در این بخش را مثبت ارزیابی نمود.

نماینده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در دبیرخانه مرکزی کمیسیون مدیریت ایمنی حمل و نقل کشور در بخش دیگری از صحبتهای خود محور رشت چابکسر را سومین محور پرتصادف کشور معرفی نموده و در ادامه محورهای پونل- آستارا، رشت- فومن و جاده قدیم  رشت- لوشان را از دیگر محورهای پرتصادف استان ذکر نمود.

شایان ذکر می باشد،در این نشست  جانشین پلیس راه استان،  گزارشی از تصادفات 8 ماهه و اقدامات آموزشی پلیس راه  استان و برنامه های پیشنهادی در راستای کاهش تصادفات ارائه نمود.​



























مشخصات:
نظرات: *